Органи соцзахисту не приймають заяву від ВПО: що робити?
Є дві поширені ситуації, коли співробітники управлінь соцзахисту населення (УСЗН) можуть відмовитись приймати від внутрішнього переселенця заяву.
Перша – відмовляються приймати повторні заяви від тих ВПО, які вже подавали їх через Дію до 30 квітня, але не отримали допомоги. При цьому люди не завжди можуть довести факт подачі першої заяви.
Друга – відмовляються приймати заяви на облік у тих ВПО, які не мають реєстрації проживання на ТОТ або у зонах бойових дій. Відповідно, не ставши на облік, переселенець не може розраховувати на допомогу.
Мінреінтеграції нагадує: до 1 жовтня триває прийом повторних заяв ВПО на отримання державної допомоги. Для цього необхідно звернутись до органів соціального захисту або відправити заяву поштою. При цьому треба зазначити, зокрема, номер банківського рахунку (за стандартом IBAN) або персональні дані одержувача.
Важливо: навіть якщо ви не можете довести факт подачі першої заяви, у вас зобов'язані прийняти до розгляду повторну. Протягом 10 днів з часу отримання органом соцзахисту повторної заяви має бути призначена допомога.
Також не є підставою для відмови взяття на облік тих ВПО, у яких відсутня реєстрація на ТОТ чи у зоні бойових дій. Це передбачено чинним законодавством.
Є перелік інших документів, за допомогою яких можна довести місце проживання, з якого евакуювалась людина.
Отже, якщо у вас виникають питання щодо виплат або проблеми з ними, звертайтесь до Мінреінтеграції за номерами:
15-48 – цілодобова гаряча лінія з кризових питань;
+38 (096) 078 84 33 – гаряча лінія для дзвінків з-за кордону та з ТОТ, WhatsApp/ Telegram/Viber;
+38 (066) 813 62 39 – гаряча лінія Уповноваженого з питань ВПО.