Мар'їнська міська військова адміністрація
Покровського району Донецької області

Коректне спілкування: ветерани/ветеранки з порушеннями зору, слуху чи мовлення

Дата: 02.06.2024 12:31
Кількість переглядів: 60

Фото без опису

Бойовий досвід змінює людину. Йдеться як про невидимі рани унаслідок пережитого, так і про видимі фізичні – багато людей повертаються додому з набутою інвалідністю.

І часто друзі, колеги губляться: як тепер поводитися? Якщо, наприклад, людина має протез чи користується кріслом колісним 🦿🧑🏼‍🦽

🙌 Одне загальне правило завжди актуальне: будьте собою. Якщо звикли тиснути руку при зустрічі – робіть це й надалі. Таке привітання цілком природнє навіть із тими, кому важко рухати рукою або хто користується протезом.

❕ Фокусуватися треба не на інвалідності людини, а на її особистості або на проблемі / темі, яку ви обговорюєте. Будьте уважними у спілкуванні, поважайте співрозмовника / співрозмовницю та за можливості розташуйтеся так, щоб ваші обличчя були на одному рівні.

Не проявляйте надмірної уваги, адже не завжди люди з інвалідністю її взагалі потребують.

Не варто кардинально змінювати формат спілкування з людиною виключно через те, що вона отримала інвалідність. Звісно, певні рекомендації є. Наприклад, звертаючись до ветеранів / ветеранок із посткомоційним синдромом, які погано чують, потрібно говорити голосніше.

Більше таких рекомендацій для взаємодії з повагою до гідності та бойового досвіду 👇🏼

📕 У спецільному розділі «Довідника безбар’єрності» – «Люди з досвідом війни. Гідність. Взаємодія» 📲 https://bit.ly/3JKOTal

🎥 Та у створеному на його основі однойменному освітньому серіалі, який можна переглянути на Дія.Освітаhttps://bit.ly/3UYvZSK або на YouTube Ти як?https://bit.ly/4aZfBZ0

Проєкт реалізовано у межах ініціативи першої леді Олена Зеленська.

Що ще варто знати❓

🔼 Крісло колісне – це частина недоторканного простору людини, тому не опирайтеся на нього.

🔼 Особисті кордони важливі. Не допомагайте людині з інвалідністю без її дозволу чи прохання. Можна запропонувати підтримку, а після згоди – уточнити, що і як робити. Якщо ж людина відмовилася, поважайте її вибір.

🔼 Не соромтеся запитати, якщо ви чогось не знаєте. Як звертатися, як спілкуватися, як зручніше поводитися. Загалом варто шукати окремий підхід у взаємодії з кожною людиною, незалежно від того, має вона інвалідність чи ні.

🔼 Дайте більше часу на висловлення думки людині з порушеннями мовних функцій. У такій взаємодії треба бути терплячими, уважними, мотивувати до спілкування.

🔼 Коректно сприймайте жарти людини з інвалідністю. У такому форматі вона може розповідати про те, що призвело до отримання травми. Можливо, у вас бачать людину, якій можна довіряти, і так налагоджують з вами контакт. Тому не варто різко або співчутливо реагувати.

🎥 Освітній серіал «Люди з досвідом війни. Гідність. Взаємодія» створено з ініціативи Міністерство цифрової трансформації України у межах комунікаційної кампанії «Ти як?» Всеукраїнської програми ментального здоров’я – ініціативи першої леді Олени Зеленської. Проєкт реалізовано за підтримки Координаційний центр КМУ / Mental Health UA, ГО Безбар'єрність та компанії Visa – учасниці спільноти «Бізнес без бар’єрів».

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Центр координації експертизи та промоції безбар’єрності як нової суспільної норми


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь